افراد مختلف برای اهداف متفاوتی ممکن است شروع یادگیری برنامه نویسی را انجام دهند. یادگیری برنامه نویسی برای پیشرفت شغلی، ترفیع شغلی و حتی سرگرمی، معمولا اهدافی هست که افراد در نظر دارند. هیچ فرقی نمی کند که شما چه هدفی برای یادگیری برنامه نویسی دارید، در هر صورت، باید بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع را پیدا کنید و یادگیری آن را انجام دهید.

زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارند که می توانید شروع کار خود را با آنها انجام دهید، اما سوال اینجاست که کدامیک از این زبان ها برای یادگیری مناسب تر هستند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد مبتدی، در زمان شروع دچار تردید می شوند و نمی توانند زبان برنامه نویسی مورد نظر خود را پیدا کنند، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی بهترین زبان های برنامه نویسی برای شروع کار بپردازیم که می توانید از آنها استفاده کنید.

زبان پایتون

اگر به دنبال یک زبان برنامه نویسی آسان و سرگرم کننده برای شروع برنامه نویسی هستید، همیشه پایتون توصیه می شود. پایتون به جای اینکه وارد قوانین نحوی سخت شود، مانند انگلیسی خوانده می شود و درک آن برای افرادی که در برنامه نویسی تازه کار هستند، ساده است. زبان برنامه نویسی پایتون به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به وسواس در مورد جزئیات کوچک‌تر که اغلب در زبان‌های دیگر مهم هستند، دانش پایه‌ای در مورد روش های کدنویسی به دست آورید.

زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون همچنین برای توسعه وب، رابط های گرافیکی کاربر (GUI) و توسعه نرم افزار ایده آل است. در واقع، از آن برای ساخت اینستاگرام، یوتیوب و اسپاتیفای استفاده شده است، بنابراین علاوه بر داشتن سرعت بیشتر، گزینه خوبی برای استخدام نیز به شمار می رود.

با اینکه زبان پایتون دارای مزایای بسیار زیادی می باشد، اما معمولا از این زبان به عنوان یک زبان سنگین یاد می شود، به همین دلیل نیز در برخی از حوزه ها مانند طراحی نرم افزار های موبایلی، کاربرد کمتری دارد. اگر به دنبال دوره آموزش برنامه نویسی پایتون هستید، می توانید از آموزش های سایت امیر رسولی استفاده کنید.

سی شارپ C#

در حالی که C یکی از سخت‌ ترین زبان‌ها برای یادگیری است، اما همچنان یک زبان اول عالی است زیرا تقریباً همه زبان‌های برنامه‌نویسی در آن پیاده‌ سازی می‌شوند. این بدان معناست که هنگامی که C را یاد گرفتید، یادگیری زبان های بیشتری مانند C++ و C# ساده خواهد بود.

از آنجایی که C بیشتر در سطح ماشینی است، یادگیری آن برای آموزش نحوه عملکرد یک کامپیوتر عالی است. Joel Spolsky، توسعه‌ دهنده نرم‌ افزار، این زبان با درک آناتومی اولیه قبل از تبدیل شدن به یک پزشک مقایسه می‌کند و آن را بهترین راه برای کدنویسی نامگذاری کرده است.

به این ترتیب، C یک انتخاب عالی برای تبدیل شدن به یک کدنویس ارشد و یک توسعه دهنده با استعداد از همان ابتدا است.

جاوا Java

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا و دارای ویژگی های عالی است که تقاضای زیادی دارد. این برنامه با فرض «یک بار بنویس، هر جا اجرا شود» ساخته شده است، به این معنی که می توان آن را روی هر دستگاهی نوشت و روی پلتفرم های مختلف با آن کار کرد.

این قابلیت، جاوا را به یکی از مطلوب ترین مهارت های زبانی تبدیل می کند (بله، منظور ما با دستمزد بالا است). بنابراین، اگر به دنبال یادگیری زبانی هستید که شغلی عالی برای شما به ارمغان بیاورد، (این ممکن است یکی از بهترین کارفرمایان برنامه‌ نویسان جاوا از جمله Ebay، Amazon و IBM باشد) جاوا بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع شما می باشد.

علاوه بر این، جاوا اغلب برای توسعه برنامه های اندروید و iOS استفاده می شود، زیرا اساس سیستم عامل اندروید است که آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت برنامه های تلفن همراه تبدیل می کند.

در حالی که ممکن است انتخاب آن به آسانی پایتون نباشد، جاوا یک زبان سطح بالا است و بنابراین هنوز هم برای مبتدیان قالب پسند است. با این حال، راه‌ اندازی آن نسبتا کند است و برای مبتدی‌ها زمان زیادی طول می‌کشد تا اولین پروژه خود را اجرا کنند.

جاوا اسکریپت JavaScript

جاوا اسکریپت یکی دیگر از زبان های فوق العاده محبوب است. طبق آمار رسمی، بسیاری از وب‌ سایت‌ هایی که هر روز از آنها استفاده می‌کنید، از جمله توییتر، جی‌میل، اسپاتیفای، فیس‌بوک و اینستاگرام و میلیون ها سایت در سراسر دنیا، به جاوا اسکریپت متکی هستند.

علاوه بر این، در هنگام افزودن تعامل به وب سایت ها، استفاده از جاوا اسکریپت ضروری است زیرا با HTML و CSS ارتباط برقرار می کند. این امر باعث می‌شود که جاوا اسکریپت برای توسعه‌ دهندگان فرانت اند زبانی ضروری باشد، در حالی که اهمیت فزاینده‌ای در توسعه بک‌اند و افزایش تقاضا در هر زمان دارد. به دلیل محبوبیت، جاوا اسکریپت همچنین در چارچوب‌ های اتوماسیون آزمایشی پیشرو است، زیرا ستون فقرات فریم ورک هایی مانند Protractor و Nightwatch.JS است.

زبان برنامه نویسی جاوا

هیچ پیش نیازی برای نصب جاوا اسکریپت وجود ندارد زیرا از قبل در مرورگرها تعبیه شده است، بنابراین از نظر راه اندازی ساده ترین زبان برنامه نویسی برای شروع است. مشکل اینجاست که این بدان معناست که در مرورگرها به طور متفاوتی تفسیر می‌شود (شما باید آزمایش‌های متقابل مرورگر بیشتری انجام دهید) و ممکن است در طراحی واکنش‌ گرا در مقایسه با اسکریپت‌ های سمت سرور نقص داشته باشد.

برای مشاهده دوره آموزش جاوا اسکریپت می توانید به از آموزش های قرار گرفته در سایت امیر رسولی استفاده کنید. با اینکه که یادگیری جاوا اسکریپت سخت نیست، مطمئناً به آسانی پایتون نیست.

زبان برنامه نویسی روبی (Ruby)

روبی شبیه پایتون است زیرا یکی از آسان‌ ترین زبان‌ها برای خواندن افراد بدون تجربه می باشد. برای یادگیری آن نیازی به دانستن دستورات یا واژگان برنامه نویسی زیادی ندارید و کتابخانه ها و ابزارهای زیادی دارد که به کارتان می آید. به همین دلیل نیز یکی از بهترین گزینه ها در لیست بهترین زبان های برنامه نویسی برای شروع قرار گرفته است.

یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت زبان روبی،داشتن فریم ورک فول استک است که کار برنامه نویسان را بسیار ساده تر می کند. Airbnb، Groupon، Hulu، و Soundcloud تنها تعدادی از وب‌ سایت‌ هایی هستند که با Ruby on Rails ساخته شده‌اند و Ruby امروزه جامعه توسعه‌ دهندگان کاملاً فعالی دارد.

با این حال، دلیل محبوبیت آن برای مشاغل کوچک، اغلب یکی از انتقادات زیادی است که علیه آن وجود دارد. روبی می تواند چالش مقیاس پذیری در یک سیستم بزرگ را داشته باشد و ممکن است با عملکرد در وب سایت های بزرگتر مشکل داشته باشد. علاوه بر این، در حالی که یادگیری Ruby مطمئناً آسان است، بیشتر فرصت‌ها از یادگیری Ruby on Rails به دست می‌آید، که اگر فقط انتظار دارید راه آسانی را برای ایجاد یک وب‌ سایت انتخاب کنید، ممکن است منحنی یادگیری شما را کاهش دهد.

زبان برنامه نویسی روبی

در نهایت، بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کدام است؟

  • اگر به دنبال آسان ترین زبان برنامه نویسی برای شروع هستید: پایتون
  • اگر می خواهید پایه ای محکم داشته باشید تا شما را به یک توسعه دهنده ماهر تبدیل کند: C
  • اگر به دنبال شغل هستید یا می خواهید اپلیکیشن موبایل بسازید: جاوا
  • اگر می خواهید توسعه front-end شوید: Javascript
  • اگر برای وب سایت استارت آپ خود برنامه نویسی می کنید: Ruby

در حالی که ممکن است یک استراتژی برای انتخاب وجود داشته باشد، راجر کولیر تاکید می کند که برنامه نویسی صرف نظر از انتخاب شما سخت است (حتی با پایتون). شروع ناامید کننده خواهد بود و علاوه بر این، باید در زبان مورد نظر خیلی خوب باشید. با این حال، او همچنین پیشنهاد می کند که این تمایل به چالش برای یادگیری مهارتی است که دیگران ممکن است حوصله آن را نداشته باشند، چیزی است که ذاتاً کدنویس ها را بسیار منحصر به فرد می کند.

Collier، یک علاقه‌مند به جاوا اسکریپت می‌گوید: «یادگیری برنامه‌ نویسی سخت است و به همین دلیل آن را دوست دارم».

به خصوص برای آزمایش کنندگان، از آنجایی که صنعت QA به طور فزاینده ای به مهارت در اتوماسیون تست نیاز دارد، دانش برنامه نویسی به یک دارایی ارزشمند تبدیل می شود. در “کد نویسی کلید یک حرفه، اتوماسیون تست است: آیا آماده اید؟”

علاوه بر این، مهم نیست که چه زبانی را انتخاب می کنید، به شما توصیه می شود که پس از زبان اول خود متوقف نشوید و سراق بهترین زبان های برنامه نویسی بروید و یادگیری آنها را انجام دهید. بعد از اینکه یکی را یاد گرفتید، بقیه احتمالا راحت تر می شوند.

نوشته بهترین زبان های برنامه نویسی برای شروع اولین بار در استادیار. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *