سرچ کنسول چیست؟ سرچ کنسول چگونه کار می‌کند؟ سرچ کنسول به سرویس رایگانی گفته می‌شود که توسط گوگل به کاربران ارائه شده است و شما در آموزش برنامه نویسی وب و آموزش طراحی سایت با سرچ کنسول نیز آشنا خواهید شد.

هدف از چنین سرویس رایگانی ارزیابی و و بررسی کردن وب سایت‌ها و سایت‌ها در نتایج مرورگر گوگل می‌باشد، یعنی با چنین سرویسی به راحتی می‌توانید در نتایج مرورگر گوگل وضعیت وب سایت خودتان را بررسی کرده و مشکلات به وجود آمده در این زمینه را برطرف کنید. در این سایت سرچ کنسول را بررسی می‌ کنیم.

سرچ کنسول

آشنایی با سرچ کنسول

سرچ کنسول چیست؟ گفتیم که سرچ کنسول نوعی سرویس رایگان می‌باشد که به وسیله گوگل به کاربران ارائه شده است. هدف اصلی از ارائه دادن چنین سرویسی ارزیابی و در نهایت بررسی کردن وب سایت‌ها و سایت‌ها در نتایج مرورگر گوگل می‌باشد، یعنی کاربران به وسیله چنین سرویسی می‌توانند در نتایج جستجوی گوگل وضعیت وب سایت خودشان را بررسی کنند و اگر مشکلی در این زمینه به وجود آمده باشد آن را برطرف کنند.

البته برای آنکه وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود، الزاماً نیاز به ثبت نام در سرچ کنسول ندارید. چون این ابزار نوعی وسیله جهت بهبود عملکرد و مشاهده وب سایت در گوگل می‌باشد. سرویس رایگان سرچ کنسول وظایف زیر را برای کاربر انجام می‌دهد:

قرار گرفتن وب سایت و مطالب درج شده در آنها

سرچ کنسول چیست؟ در سرچ کنسول این امکان برای مدیران وب سایت‌ها فراهم شود که در نتایج جستجوی گوگل که تایید می‌شود، اگر در وب سایت مشکلی رخ داده باشد آن مشکل را مشاهده کرده و برطرف کنند. به این ترتیب دیده شدن سایت شما در نتایج گوگل به نمایش در می‌آید. بنابراین مشخص خواهد شد که کاربران با چه اهداف و جستجوی چه نوع موضوعاتی به وب سایت شما وارد شده‌اند و مشخص خواهد شد کاربر هنگام جستجو چندین بار بر روی عنوان‌های شما کلیک کرده است.

سرچ کنسول هر گونه هرزنامه‌ای را در وب سایت شما پیدا کند، موضوع را به شما اخطار خواهد داد و سایت‌هایی که به وب سایت شما لینک شده‌اند، برای شما نمایش داده می‌شوند.

مشکلات نسخه‌های کم حجم در وب سایت‌ها و دیگر مشکلاتی مانند موبایل در وب سایت‌ها را نمایش می‌دهد.

افرادی که از سرچ کنسول استفاده می‌کنند

تمامی افراد و کاربرانی که به قسمت مدیریت وب سایت‌ها دسترسی دارند، می توانند از سرویس رایگان سرچ کنسول استفاده کنند که به طور کلی موارد زیر هستند:

  1. صاحبان مشاغل

به عنوان یک صاحب کسب و کار در دنیای مجازی و وب سایت‌ها اگر علاقه‌ای به استفاده از سرچ کنسول ندارید، باز هم بهتر است اطلاعات لازم در این خصوص آشنایی مختصر با اصول آن داشته با ویژگی‌های آن را نیز بشناسید با انجام دادن چنین کاری قطعاً با اصطلاحات مطرح شده در سرچ کنسول نیز آگاهی خواهید داشت.

اگر علاقمند به یادگیری پایتون هستید، می توانید به صفحه آموزش جامع پایتون مراجعه نمائید.

درباره سرچ کنسول

  1. متخصصان سئو در آموزش

سرچ کنسول چیست؟ در آموزش جامع طراحی سایت به عنوان یک متخصص سئو شما باید آشنایی با سرچ کنسول داشته باشید، چون به عنوان یک فرد که در حوزه فروش و بازاریابی فعالیت دارد، قطعاً این ابزار رایگان به شما کمک خواهد کرد تا نظارت خوبی بر روی ترافیک وب سایت خود داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید تصمیمات آگاهانه در این زمینه بگیرید، علاوه بر آنکه مشکلات به وجود آمده را بهبود بخشیده و جهت بالا بردن رتبه وب سایت خود در نتایج جستجو کمک کنید.

  1. مدیران وب سایت

اگر شما به عنوان یک مدیر یا ادمین فعالیت دارید و اهمیت بسیار زیادی برای عملکرد درست وب سایت قائل هستید، سرچ کنسول به شما کمک خواهد کرد، نحوه بارگذاری سایت، خطاهای مرتبط با سرور و امنیت سایت را مشاهده کرده و نسبت به نواقص به وجود آمده اقدام کنید.

به این ترتیب سرچ کنسول را می‌توان به عنوان نوعی کانال ارتباطی دانست که ارتباط خوبی بین صاحبان وب سایت و گوگل به وجود می‌آورد. در نهایت مدیران وب سایت‌ها می‌توانند هر گونه خطا، مشکل و حتی جریمه‌های گوگل را مشاهده کنند، چون در این حالت گوگل راه حل‌های مناسبی را برای برطرف کردن چنین مشکلاتی پیشنهاد می‌دهد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله سرچ کنسول را بررسی کردیم. گفتیم که سرچ کنسول به عنوان یک ابزار رایگان در اختیار مدیران وب سایت‌ها قرار دارد تا بتوانند مشکلات به وجود آمده در وب سایت خود را بررسی کرده و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنند. در سایت https://amirrasooli.ir/ بیشتر با سرچ کنسول آشنا شوید.

نوشته سرچ کنسول چیست؟ اولین بار در امیر رسولی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *