چت جی پی تی چیست؟ در خصوص مزیت‌ ها، معایب و روش کار چن جی پی تی چه می‌ دانید؟ این هوش مصنوعی به صورت متنی و مبتنی بر نوعی مدل زبان بزرگ می‌ باشد. این مدل‌ ها به طور معمول روی مجموعه‌ هایی از داده‌ های بزرگ تمرکز دارند که از صدها میلیارد متن و کلمه تشکیل شده باشد. این متن‌ ها و کلمات را به جی پی تی چت آموزش داده و بر اساس این آموزش‌ ها به شیوه موثر و مناسب به سوالات کاربر پاسخ داده خواهد شد. بحث چت جی‌ پی‌ تی هوش مصنوعی یکی از داغ‌ ترین مباحث است که امروزه در بین بسیاری از مردم رواج یافته است. در این مقاله نیز چت جی‌ پی‌ تی را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با چت جی پی تی

چت جی پی تی در واقع نوعی ربات مولد هوش مصنوعی و ابزار پردازش زبان طبیعی محسوب می‌ شود که به وسیله آن جهت ایجاد کردن مکالمه و گفتگو شبیه به یک انسان استفاده خواهد شد. این چت مانند سرویس‌ های چت خودکار عمل می‌ کند که در وب سایت‌ ها برای خدمات مشتریان در نظر گرفته شده است، چون افراد می‌ توانند سوالات مختلف را از آن ها پرسیده و توضیحات مناسب را دریافت کنند.

البته این شاید چت ها تنها جهت تولید کردن محتوای متنی استفاده نمی‌ شود و خدمات دیگری در خصوص کدنویسی، ساخت تصاویر، برنامه‌ نویسی و غیره را نیز شامل می‌ شود. امروزه نیز استفاده کردن از این نوع چت برای کلیه کاربران رایگان است و این افراد هیچ گونه نیازی جهت پرداخت هزینه ندارند.

نحوه عملکرد چت جی پی تی

نحوه عملکرد چت جی پی تی

گفتیم که چت جی پی تی قطعا مبتنی بر مدل زبان بزرگی می‌ باشد که این مدل بر روی یک مجموعه از داده‌ های عظیم تمرکز دارد که از صدها میلیارد متن یا کلمه متفاوت تشکیل شده است. این متن‌ ها و کلمات را به چت جی بی تی تعلیم می‌ دهند، چت نیز بر اساس آموزش‌ های که دیده است می‌ تواند به سوالات شما به طور موثری پاسخ دهد.

می‌ توان این نوع چت را مشابه با نسخه بسیار پیشرفته از یک متن پیشگو دانست که این موضوع از جمله محدودیت‌ های رباط چت جی بی تی می‌ باشد، چون کلیه پاسخ‌ هایی که به سوالات می‌ دهد همیشه قابل اعتماد نیست و بر اساس احتمالات می‌ باشد. این چت دارای مدل‌ های زبانی مختلفی است که می‌ توانید از طریق آنها خدمات مختلفی مانند تولید محتوا یا موارد دیگری در طراحی سایت پیش ببرید.

کاربردهای چت جی پی تی

حال که با مفهوم و واژه چت جی‌ پی‌ تی آشنا شدید، در اینجا بخشی از کاربردهای مهم این نوع چت را نیز معرفی خواهیم کرد. در واقع چت جی بی تی برای خدمات، بازاریابی مشتری، پردازش زبان طبیعی، فروش محصولات و دیگر خدمات تجاری مانند تجزیه و تحلیل داده‌ ها، تحقیق و غیره استفاده می‌ شود، اما به جز کاربردهای ذکر شده چند کاربرد برد مهم این نوع چت عبارتند از:

  • حل مسائل برنامه نویسی

چت جی بی تی جهت حل کردن مسائل بسیار فوق العاده است، یعنی متقاضیان می‌ توانند کلیه سوالات خودشان در خصوص کد نویسی و برنامه نویسی را از این چت بپرسند و راهنمایی‌ های درست و گام به گام را در خصوص چگونگی حل کردن مسائل و مشکلات در رابطه با کدنویسی را دریافت کنند.

علاوه بر آنکه این چت می‌ تواند ترفندها و نکات و حتی شیوه‌های کدنویسی را نیز به کاربر ارائه دهد، به این ترتیب به متقاضیان کمک خواهد کرد تا دانش و مهارت خودشان را در روند برنامه نویسی بهبود ببخشند. در واقع چت جی پی تی به صورت یک پایگاه گسترده دانش، توانایی تجزیه و تحلیل و پردازش کردن بسیار سریع داده‌ها به صورت یک منبع ارزشمندی برای کلیه متقاضیان می‌باشد که در این زمینه به دنبال روندهای بهبود کدنویسی هستند.

  • جستجوی اطلاعات

فرض کنید شما برای انجام دادن تحقیق خودتان قصد دارید به سراغ مطالعه کردن برخی از مقالات علمی بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها و یا جستجو کردن در گوگل بپردازید. برای چنین کاری چقدر وقت و زمان نیاز دارید؟ یک راه بسیار آسان برای چنین کاری وجود دارد و آن هم استفاده کردن از چت جی بی تی می‌باشد. این روش حتی جهت جستجو کردن اطلاعات نیز بسیار مفید و کارساز است، یعنی هرگونه اطلاعاتی که مورد نیاز شما باشد به آسانی می‌توانید انها را با استفاده از این چت در سایت‌های مختلف به دست بیاورید، به این ترتیب قادر خواهید بود در زمان کمی اطلاعات زیادی در دست داشته باشید.

  • نوشتن کدهای در زبان برنامه نویسی

در مرحله نخست برنامه نویسی پیش از نوشتن کد به وسیله چت جی پی تی شما باید بتوانید زبان برنامه نویسی خودتان را به درستی انتخاب کنید، این چت برای زبان‌های مختلف برنامه نویسی از جمله سی پلاس، جاوا اسکریپ، پایتون و غیره کد تولید کرده است. وقتی شما زبان برنامه نویسی مورد نظرتان را انتخاب کردید، حال در مرحله دوم باید بتوانید برای چت جی‌پی‌تی ورودی ارائه دهید، این ورودی می‌تواند به صورت توضیح کاملی از مشکلاتی باشد که قصد دارید به حل آنها بپردازید یا کدی است که قبلاً نوشته‌اید.

پس از ارائه دادن ورودی مناسب، حال چت جی بی تی می‌تواند کد مورد نظر را برای شما تولید کند، شما حتی می‌توانید کدهای تولید شده را ویرایش و اصلاح کنید یا همانطور که به شما ارائه شده است آنها را استفاده کنید، اما پس از تولید حتماً باید کد را تست کنید تا مطمئن شوید به درستی کار می‌کند، چون اگر کد نتواند به درستی کار کند، در این حالت می‌توانید ورودی‌های بیشتری را به چت جی بی تی ارائه داده و کد مورد نظر را اصلاح کنید، اما اگر کد به طرز درستی کار می‌کند، می‌توانید از آن در پروژه مورد نظرتان استفاده کنید.

  • دیباگ کردن کد

دیباگ کردن کد یعنی برطرف کردن مشکل در آن می‌باشد، استفاده کردن از چت جی بی تی جهت نوشتن کدها شبیه این است که کد شما را یک برنامه نویس ماهر و با تجربه بررسی کرده است. این چت می‌تواند جهت برطرف کردن اشکالات کدها مدت زمان بیشتری صرفه‌جویی کنید، بهتر است در این روند پاسخ سوالات زیر را برای خود مشخص کنید:

آیا پیام‌های خطایی در این روند وجود دارد؟

در کدام یک از قسمت‌های کد موجب ایجاد خطا می‌شود؟

چه اتفاقی در این کار می‌افتد و شما انتظار چه اتفاقی را داشتید؟

چت جی بی تی با اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر می‌تواند مشکلات به وجود آمده را پیدا و حل کند.

همچنین بخوانید | آموزش جامع فرانت اند

کاربردهای چت جی پی تی

  • ترجمه متون

وقتی که شما عبارات و یا جملاتی را به یک زبان وارد کنید، در این حالت چت جی بی تی می‌تواند از زبان‌های دیگر ترجمه‌های خوب و قابل اعتمادی را ارائه دهد، مثلاً اگر قصد دارید جملات اسپانیایی را به انگلیسی ترجمه کنید، به این ترتیب می توانید متن مورد نظر را ابتدا به چت وارد کرده، سپس ترجمه‌های انگلیسی را از آن تحویل بگیرید.

این ویژگی موجب شده است که چت جی بی تی به یک ابزار مناسب جهت ترجمه کردن دقیق و سریع زبان باشد. یعنی می‌تواند ارتباط مفید و موثری را بین زبان‌های مختلف به وجود بیاورد.

  • نوشتن شعر یا داستان

کاربرد مفید دیگر چت جی بی تی می‌تواند نوشتن داستان یا شعر باشد که کار ارزشمند و چالش برانگیز محسوب می‌شود، اما با این وجود می‌تواند یک کار ترسناک برای آن دسته از افرادی باشد که تجربه کافی در این زمینه ندارند، وقتی که چت جی بی تی داستان یا شعری را برای شما می‌نویسد، با مطالعه آن می‌توانید به احساس درونی این ابزار پی ببرید، البته اگر چنین احساسی در آن وجود داشته باشد.

  • تولید محتواهای متنی

با وجود چت جی بی تی زمان آن فرا رسیده است که شما با ایجاد کردن توضیح برای محصولات و همچنین محتواهای سئو که به صورت دستی انجام می‌دادید، خداحافظی کنید، چون این چت به تولید محتوای متنی مجهز است، یعنی اگر یک موضوع را به آن بدهید، می‌تواند در خصوص آن چندین پاراگراف و خط را به شما تحویل دهد، حتی در صورتی که از متن ارائه شده ناراضی باشید، اگر گزینه دیس لایک را بزنید چت می‌تواند محتوای جدیدی را به شما ارائه دهد.

  • ویراستاری متون

اگر در وب سایت جی پی تی متن خودتان را وارد کنید با استفاده از این چت می‌توانید طیف گسترده و وسیعی از وظایف مانند تصحیح اولیه، ویرایش و تا ویرایش پیشرفته را انجام دهید، یعنی چت جی پی تی در این راستا می‌تواند به برطرف کردن خطاهای اساسی از جمله غلط تایپی، غلط املایی و خطاهای گرامری شما کمک کند. این موضوع تنها بخشی از توانایی چت می‌باشد. این نوع چت می‌تواند برای کارهای بسیار پیشرفته‌تر ویرایشی از جمله انتخاب کلمه مناسب، ساختار جمله و خوانایی کلی به شما کمک کند. ویراستاری کردن متون از طریق این نوع چت نقاط قوت زیادی دارد که از آن جمله می‌توان افزایش دقت، افزایش سرعت و انعطاف پذیری را نام برد.

به این ترتیب نه تنها کار تولید محتواهای متنی، بلکه ویراستاری کردن متون مختلف در زمان کوتاه با چت جی پی تی قابل انجام است. که این روند می‌تواند یک نقطه قوت طی فعالیت‌های ویراستاری و تولید محتوا باشد، که ویراستاران و نویسندگان زمان کمی را به این کارها اختصاص داده، اما در عوض نتایج بهتری را به دست بیاورند.

نوشته چت جی پی تی چیست؟ اولین بار در مجله وبیترن. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *