انواع رکوردهای dns کدامند؟ در آموزش جامع طراحی سایت موضوع قابل بحث به نام رکورد dns وجود دارد. پروتکل دی‌ ان‌ اس دامنه قابل خوانش به وسیله انسان را می‌ تواند به اعداد خوانا در کامپیوترها تبدیل کند تا این اطلاعات به درستی در داخل مرورگرها به نمایش در بیاید. در واقع رکوردهای دی‌ ان‌ اس مانند دستورالعمل‌ هایی جهت سرورهای دی‌ ان‌ اس عمل می‌ کند که همین دستورالعمل‌ ها می‌ توانند به عنوان نقشه راه باشند و اطلاعات مرتبط با دامنه خاص را به سرور dns می‌ دهند. اهمیت پرداختن به رکوردهای دی‌ ان‌ اس در آموزش طراحی سایت به این دلیل است که این رکوردها نگه داری اطلاعات ضروری به خصوص نام دامنه‌ ها و تبدیل کردن آن ها به آی پی را بر عهده دارند. در این مقاله رکوردهای دی‌ ان‌ اس را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با رکوردهای dns

گفتیم که رکوردهای dns می توانند دامنه‌ های قابل خوانش به وسیله انسان را به اعداد خوانا مانند آی پی تبدیل کنند که برای کامپیوترها قابل خوانش هستند. به این ترتیب اطلاعات ارائه شده به کامپیوترها می‌ توانند در مرورگرها به درستی نمایش داده شوند.

در واقع این رکوردها مانند دستور العمل‌ هایی جهت سرورهای دی‌ان‌ای هستند که کار نگه داری کردن اطلاعات لازم در خصوص دامنه‌ ها و هم چنین تبدیل کردن این اطلاعات به آی پی را بر عهده دارند، بنابراین دسترسی پیدا کردن خارجی به یک وب سرویس یا وب سایت به کمک همین رکوردها انجام می‌ شود که در آموزش برنامه نویسی وب به آن پرداخته می‌ شود.

بنابراین سرور dna جهت نگه داری کردن اطلاعات در خصوص دامنه‌ ها و هم چنین پاسخ دادن به درخواست‌ های مکرر کاربران جهت دسترسی پیدا کردن به وب سرویس و یا وب سایت مورد نظر از رکوردهای متفاوتی استفاده می‌ کنند. این رکوردها انواع مختلفی دارند، اما بیش از ۳۰ نوع آنها جزو رکوردهای پرکاربرد هستند که ما معمولاً با اکثر آ نها هنگام کار با سرور سر و کار داریم. علاوه بر آن رکوردهای کم مصرفی نیز هستند که گاهی اوقات ممکن است به آنها نیز نیاز داشته باشیم.

رکورد A

اساسی‌ ترین و البته ساده‌ ترین رکوردهای dns نوع رکورد A می‌ باشد که دارای کاربرد بسیار زیادی است و در آموزش طراحی سایت به این نوع رکورد بیشتر پرداخته می‌شود. رکورد A وظیفه برقرار کردن اتصال میان هاست یا میزبان و ادمین را دارد که این ارتباط از طریق آی پی می‌باشد.

هر آدرس اینترنتی جهت اتصال یافتن به شبکه باید دارای یک رکورد آ باشد که این امر باید از طریق آی پی صورت بگیرد. آی پی در واقع آدرس سروری می‌باشد که در دامنه یا میزبان دامنه مورد بحث می‌باشد. پس می‌توان گفت که رکورد A یک عملیات بسیار ضروری است که بدون به کار گرفتن آن هرگز دامنه فعال نمی‌ شود. مثلاً اگر یک آدرس را در سایت وارد کنید، در اینجا رکورد A با استفاده کردن از یک مجموعه اعداد که شامل آدرس‌ های آی‌پی می‌ باشند، سیستم مورد نظر شما را به سایت متصل خواهد کرد. معمولا سایت‌ ها از یک رکورد آ بهره می‌ گیرند. البته شما می‌ توانید با وجود داشتن یک دامنه واحد جهت ایجاد کردن افزونگی از چند رکورد A متفاوت استفاده کنید.

رکورد aaaa

این رکورد نیز یکی از رکوردهای دی‌ ان‌ اس پرکاربرد است که در آدرس‌ های متفاوتی استفاده می‌ شود، به بیان دیگر می‌ توان گفت که این رکورد بسیار مشابه با رکورد آ می‌ باشد، اما در صورت استفاده از آن به شما این امکان را خواهد داد آدرس خودتان در سرور مشخص کنید. این نوع رکورد می تواند نسخه های جدیدی از پروتکل اینترنت را به شما نشان دهد و چون آدرس‌ های آی پی وی ۴ در داخل سایت‌ ها رو به کاهش هستند، این انتظار می‌ رود که رشد صعودی را در پذیرش آی پی وی ۶ داشته باشیم.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله انواع رکوردهای dns و وظایف رکوردهای دی‌ ان‌ اس را بررسی کردیم. جهت آشنایی بیش تر با انواع رکوردهای دی‌ ان‌ اس پرکاربرد و کم کاربرد، نحوه کار با آن ها، آموزش جامع طراحی سایت، آموزش برنامه نویسی وب، آموزش بک لند و غیره آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *