مارکت پلیس چیست؟ در آموزش طراحی جامع سایت واژه‌ای به نام مارکت پلیس را خواهید شنید. حتی شاید طی آموزش طراحی سایت با این سوال مواجه شوید که مارکت پلیس چیست؟ مارکت پلیس فضایی می‌ باشد که در داخل آن فروشندگان زیادی گرد هم آمده و خدمات و کالاهای خودشان را به فروش می‌ رسانند.

به بیان دیگر صاحبان مارکت پلیس به عنوان واسطه‌ هایی می‌ باشند که می توانند فروشنده و خریدار را با یکدیگر ارتباط دهند. در این مقاله مارکت پلیس و نحوه درآمدزایی در این فضا را بررسی می‌ کنیم.

مزایای مارکت پلیس

آشنایی با مارکت پلیس

فروشگاه‌ های اینترنتی امروزه راه‌ های خوبی جهت درآمدزایی و کسب و کار هستند که افراد زیادی در آن فعالیت می‌ کنند و با راه‌ های مختلفی از جمله مارکت پلیس با فروشندگان و مخاطبان خود در ارتباط هستند و خدمات کالاهای مورد نظر خودشان را ارائه می‌ دهند. یکی از شناخته شده‌ ترین شرکت‌ ها که با استفاده کردن از مارکت پلیس توانسته است ثروت قابل توجهی را کسب کند امازون و دیجی کالا می‌ باشد.

اگر با شیوه فروش کالا در محیط دیجی کالا آشنایی داشته باشید قطعاً درباره این نحوه کسب درآمد اطلاعاتی خواهید داشت. در واقع مارکت پلیس یک شیوه تجارت الکترونیکی محسوب می‌ شود که در آن صاحبان مشاغل بدون آنکه نیاز به انبار کردن و یا خریداری کالاهای خود داشته باشند، می‌ توانند آنها را به طور مستقیم به فروشندگان خود ارائه دهند.

به بیان دیگر مارکت پلیس فضایی است که در آن فروشندگان مختلف می‌ توانند کنار یکدیگر خدمات خودشان را به کاربران و خریداران ارائه دهند، یعنی صاحبان مارکت پلیس واسطه‌ هایی می‌ باشند که در آن خریدار و فروشنده در ارتباط با هم هستند و هیچ نیازی به سرمایه‌ گذاری ندارند.

مدل کسب و کار با مارکت پلیس را می‌ توان نوعی فروش آنلاین دانست، محیطی که در آن فروشندگان از مشکلاتی مانند انبار کردن کالا، موجود کردن کالا و حتی ارسال سفارشات به دور معاف هستند. با توجه به ایده و راهکار صاحبان مارکت پلیس می توان این فضا را به عنوان پولتفرمی جهت فروش کالاهای مختلف دانست یا اینکه تنها به ارائه و فروش یک کالای خاص پرداخته شود.

همچنین بخوانید | آموزش جامع طراحی سایت

نحوه کار مارکت پلیس

نحوه کار مارکت پلیس

مارکت پلیس یک سیستم چند فروشندگی است. سیستمی که یک فضای مجازی را به وجود آورده است تا تامین کنندگان کالا گرد هم آمده و به مشتریان خود دسترسی داشته باشند. دارندگان مارکت پلیس درآمدزایی را از طریق حق کمیسیون به دست می‌آورند، یعنی فروشنده درصدی از سود فروش کالای خودش را به صاحب فروشگاه پرداخت می‌کند. به این ترتیب هر دو نفر یعنی هم صاحب مارکت پلیس و هم فروشنده سود خواهند کرد.

همچنین بخوانید | آموزش front end

مزایای مارکت پلیس

مارکت پلیس هم برای خریدار، هم فروشنده و تامین کننده آن مزیت‌های زیادی دارد، اما آنچه که به عنوان ویژگی‌ها و مزایای شاخص مارکت پلیس مطرح می‌شود، موارد زیر هستند:

  1. عدم نیاز به سرمایه بالا و بودجه‌ های کلان

شاید بتوان بزرگ‌ ترین مزیت مارکت پلیس را عدم نیاز به سرمایه و بودجه بالا دانست، چون قرار نیست شما هیچ گونه کالایی را خریداری کرده و هزینه‌ای را بابت نگهداری آن پرداخت کنید.

  1. عدم نیاز به انبار و محل نگهداری کالا

چون در سیستم مارکت پلیس شما کالا را خریداری نمی‌کنید، پس نیازی به انبار و محل نگهداری کالا نیز ندارید، مشکلاتی که معمولاً در خرید و فروش‌های سنتی بین برای فروشندگان وجود داشت.

سیستم مارکت پلیس طوری طراحی شده است که فروشنده نیازی به موجود کردن کالاهای مورد نظر ندارد و از طرفی خریدار با فروشندگان زیادی در ارتباط است. به این ترتیب جای نگرانی برای خالی بودن انبار نیست.

  1. افزایش یافتن مشتریان

از ویژگی‌های خوب فروشگاه‌های مجازی و مارکت پلیس افزایش یافتن مشتریان و فروش بیشتر می‌باشد.

  1. کاهش ریسک پذیری در سرمایه‌گذاری

چون در این شیوه از خرید و فروش و ارائه محصولات شما سرمایه‌گذاری نمی‌کنید، بنابراین ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاری نیز کاهش پیدا می‌کند.

  1. کسب سود راحت

به دست آوردن سود در شیوه فروش مجازی و به واسطه مارکت پلیس سود بسیار آسان و راحت است.

  1. دوری کردن از دغدغه‌ های بسیاری از فروشگاه‌ های آنلاین

فروشگاه‌ های آنلاین همواره دغدغه‌ های زیادی دارند، موضوعی که با واسطه مارکت پلیس به حداقل کاهش پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید | اینترنت ثروت ساز

جمع‌ بندی

در این مقاله مارکت پلیس، نحوه کار، مزایا و ویژگی‌های آن را بررسی کردیم. در سایت webitern بیشتر با مارکت پلیس آشنا شوید.

نوشته مارکت پلیس چیست؟ اولین بار در مجله وبیترن. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *