طراح وب کیست؟ به متخصص فناوری اطلاعات طراح وب گفته می‌شود که مسئولیت آن طراحی کردن ظاهر و بصری، چیدمان و کاربرد وب سایت می‌باشد.

در آموزش طراحی سایت این فرد می‌تواند مهارت‌های مختلف فنی و گرافیکی را در هم آمیخته و از آن جهت طراحی کردن گرافیکی یک سایت و همچنین نحوه عملکرد آن استفاده کند. به بیانی می‌توان گفت که طراح وب باید از دو جنبه یعنی تحلیل و خلاقیت ذهنی استفاده کند. در این مقاله طراح وب و اهمیت آن جهت آموزش جامع طراحی سایت را بررسی می‌ کنیم.

طراح وب سایت

طراح وب کیست؟

گفتیم که طراح وب را می‌توان متخصص فناوری اطلاعات دانست که مسئولیت او طراحی کردن یک وب سایت با ظاهر بصری، چیدمان ویژه و کاربرد خاص می‌باشد یک طراح وب باید بتواند مهارت‌های فنی و گرافیکی را به خوبی در هم آویخته و از آنها جهت طراحی کردن وب سایت‌ها و تجسم کردن نحوه عملکرد درست آنها استفاده کند.

به بیان دیگر می‌توان گفت که مانند بسیاری از مشاغل در ارتباط با فناوری اطلاعات، طراح وب نیز باید از هر دو جنبه تحلیل و خلاقیت ذهنی برخوردار باشد و بتواند با درهم آمیختن این دو خلاقیت طراحی قابل قبولی را ارائه دهد.

مهارت‌ هایی که امروزه یک طراح وب باید از آنها برخوردار باشد روز به روز در حال گسترش هستند و به مواردی مانند مدیریت وب سرور، جاوا اسکریپ و غیره تسلط کافی داشته باشد تا بتواند طراحی قابل قبولی را ارائه دهد.

مهارت‌های لازم طراح وب

طراح وب کیست؟ یک طراح وب علاوه بر آنکه باید دارای خلاقیت و نوآوری در کارش باشد، از طرفی باید مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی زیر را نیز فرا گرفته باشد که بتواند از عهده طراحی سایت برآید:

  1. ابزارهای طراحی

یک طراح به ابزارهای متفاوتی برای طراحی کردن سایت نیاز دارد. با وجود که امروزه وب سایت‌ها را می‌توان در یک مرورگر وب نیز طراحی کرد، اما به هر حال ابزارهای مفیدی جهت طراحی آیکون، پردازش تصویر و حتی نمونه‌سازی اولیه وجود دارند که در حین آموزش جامع طراحی سایت با آنها آشنایی پیدا کرده و می‌توانید به عنوان یک طراح از آنها استفاده کنید.

  1. طراحی حس

داشتن یک حس خوب جهت طراحی کردن وب سایت‌ها برای طراح بسیار مهم است، چون طراحی کردن وب از ساختن یک وب سایت بسیار بالاتر است و شما به عنوان یک طراح باید از عناصر مختلف طراحی مانند تصاویر، متن، اصول اولیه طراحی، اصول طراحی فرم و غیره درک درستی داشته باشید تا بتوانید از عهده این کار برآید و به خوبی بتوانید طراحی سایت را انجام دهید.

طراحی وب

  1. طراحی ریسپانسیو

با ظهور انواع تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های پیشرفته افراد بیشتر از قبل با استفاده از آنها به جستجو در گوگل می‌پردازند و از صفحه‌های نمایشگر بسیار کوچک جهت خواندن و مشاهده اطلاعات مورد نیاز وب سایت‌ها بهره می‌گیرند. مثلاً یک طراح وب باید بتواند اصول طراحی کردن وب سایت ریسپانسیو را به خوبی درک کند، یعنی باید طراحی انجام دهد که قابل خواندن و مشاهده در صفحات کوچک تبلت و موبایل نیز باشد که یکی از مهارت‌های طراح وب محسوب می‌شود.

  1. طراحی گرافیک

موضوع مهم دیگر برای طراحان استفاده از یک طراحی گرافیک کاملاً متفاوت می‌باشد. یک طراح وب الزاماً نمی‌تواند یک طراح گرافیک باشد، اما طراح‌های گرافیک به راحتی می‌توانند با استفاده از مهارت‌های مختلف طراحی سایت را به صورت حرفه‌ای انجام دهند.

بنابراین یک طراح گرافیک به آسانی می‌تواند با کسب کردن مهارت‌های لازم جهت طراحی وب به یک طراح ماهر و خبره‌ تبدیل شود.

  1. طراحی انیمیشن

از دیگر مهارت‌هایی که یک طراح باید از آن برخوردار بوده و بتواند به نحو احسن استفاده کند، خلاقیت و توانایی در طراحی انیمیشن می‌باشد. چون انیمیشن‌ها می‌توانند یک صفحه وب سایت کسل کننده را به یک صفحه کاملاً پویا و جذاب تبدیل کنند. یک انیمیشن با جذابیت بالا می‌تواند تاثیر بصری بسیار خوبی را در صفحات وب به وجود بیاورد.

معرفی طراح وب سایت

نتیجه‌ گیری

طراح وب کیست؟ در این مقاله طراح وب را معرفی کردیم. در برنامه‌هایی مانند آموزش طراحی سایت و یا آموزش جاوا اسکریپت شما به عنوان یک طراح وب با کلیه مطالب و نکات در خصوص سایت آشنا خواهید شد. یعنی یک طراح وب باید تسلط کافی به کار خود داشته و بتواند یک صفحه وب سایت را به طرز خلاقانه و جذابی طراحی کند. در سایت https://amirrasooli.ir/ بیشتر با طراح وب، توانایی‌های یک طراح و مهارت‌های فنی یک طرح و… آشنا شوید.

نوشته طراح وب کیست؟ اولین بار در امیر رسولی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *