نو ایندکس چیست؟ آیا با کاربرد نو ایندکس آشنا هستید؟ طی آموزش طراحی سایت یکی از موضوعات مهم ایندکس و روش‌ های مختلف آن می‌ باشد. نو ایندکس در واقع نوعی کد دستوری می‌ باشد که به جستجوگران گوگل هشدار می‌ دهد صفحه مورد نظر را ایندکس نکنند. کد دستوری ایندکس معمولاً مانند یک متا تگ می‌ باشد که به بخش هد در کد html صفحه اصلی اضافه می‌ شود.

البته روش‌ های بسیار متفاوتی نیز جهت نو ایندکس وجود دارند که در آموزش جامع طراحی سایت و حتی آموزش برنامه نویسی وب به آن پرداخته می‌ شود و شما می‌ توانید آشنایی کاملی با روش‌ های متفاوت نو ایندکس پیدا کنید. در این مقاله نو ایندکس را بررسی می‌ کنیم.

نوایندکس چیست

آشنایی با نو ایندکس

نو ایندکس برای ایندکس نشدن کلیه صفحات در وب‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد، اما احتمالاً با چنین سوالی درگیر شوید که چرا نباید برخی از صفحات در وب سایت در نتایج جستجوی گوگل ایندکس شوند؟ نو ایندکس در واقع نوعی کد دستوری می‌باشد که به جستجوگران گوگل امکان می‌دهد صفحات مشخصی را ایندکس نکنند. کد نو ایندکس گاهی اوقات به صورت یک متا تگ می‌باشد که در بخش هد در کد html صفحات مورد نظر اضافه می‌شود.

البته شیوه‌ های مختلفی جهت ایندکس وجود دارند. که معمولاً طی آموزش طراحی سایت به این روش‌ ها اشاره می‌ شود. جلوگیری کردن از ایندکس شدن وب سایت به وسیله موتورهای جستجوگر کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از این روش‌ ها نو ایندکس کردن صفحات می‌ باشد.

اگر علاقمند به یادگیری javascript هستید، می توانید به صفحه آموزش جامع جاوا اسکریپت مراجعه نمائید.

کاربرد نو ایندکس در سئو

در آموزش برنامه نویسی وب شما باید تسلط کافی به سئو داشته باشید. دلایل رایجی که ایجاد می‌ کند جهت سئو طراحان بتوانند از نو ایندکس استفاده کنند یا به بیان دیگر موتورهای جستجوگر نخواهند صفحه خاصی را ایندکس کنند، وجود دارد. استفاده کردن از چنین تکنیکی در سئو به بهینه سازی کردن بودجه خزش کمک زیادی خواهد کرد که مهم‌ ترین دلایل جهت کاربرد نو ایندکس در سئو موارد زیر هستند:

  1. محتوای تکراری

معمول‌ ترین و رایج‌ ترین دلیلی که نو ایندیکس شدن صفحات در سئو کاربرد دارند، پیشگیری کردن از بروز خطاهای مختلف مانند محتوای تکراری می‌ باشد. یعنی اگر بیش تر از یک نسخه محتوای تکراری از یک صفحه به وسیله موتور جستجوگر ایندکس شده باشد، این موضوع موجب خواهد شد که محتواهای تکراری در سایت درج شوند که در نهایت این موضوع موجب خواهد شد که صفحات مذکور رتبه پایینی به دست بیاورند.

  1. محتوای بی‌ کیفیت

برخی از صفحات در وب سایت‌ ها وجود دارند که برای ایندکس شدن هیچ سودی ندارند، چون اطلاعات مفید و محتواهای با کیفیتی را به کاربران خودشان ارائه نمی‌ دهند.

در بیشتر مواقع نیز کلید واژه‌ های خاص و مفیدی ندارند. مانند صفحه تشکر که معمولاً بعد از دانلود و یا خرید به نمایش درمی‌ آید. در واقع هدف از طراحی کردن چنین صفحاتی تنها برقرار کردن یک ارتباط دوستانه وب سایت‌ ها با بازدید کنندگان و کاربران می‌ باشد نه کسب کردن رتبه برتر در گوگل.

واضح است که ایندکس شدن چنین صفحاتی به علت داشتن محتواهای سطحی و غیر مفید موجب افت رتبه در گوگل خواهد شد.

اگر علاقمند به یادگیری سئو و طراحی سایت هستید، می توانید به صفحه آموزش طراحی سایت مراجعه نمائید.

کاربرد نوایندکس

نحوه استفاده از نو ایندکس

گفتیم که به روش‌ های مختلفی ایندکس استفاده می‌ شود که رایج‌ ترین و موثرترین آن نو ایندکس است. این تگ در واقع به موتورهای جستجوگر اطلاع می‌ دهد که می‌ توانند در صفحه مورد نظر بچرخند، اما نباید به هیچ وجه محتواهای همان صفحه را در نتایج گوگل نمایش دهند.

برای چنین هدفی ابتدا باید برچسبی در قسمت html اضافه کنید. برای دیدن اطلاعات درج شده در سایت نیز باید با وسیله موتورهای جستجوگر چنین صفحه‌ ای در قسمت فایل robots.txt مسدود باشد. پس اگر صفحه مورد نظر ما به وسیله پرونده robots.txt مسدود شود، دیگر ربات‌ های گوگل هرگز چنین برچسبی را نخواهند دید و با وجودی که امکان دارد صفحه در نتایج جستجو ظاهر شود، اما کاربر به محتوای آن دسترسی نخواهد داشت.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نو ایندکس، رابطه و موارد استفاده آن در co و نحوه استفاده از آن را بررسی کردیم. در سایت https://amirrasooli.ir/ اطلاعات بیش تر در خصوص نو ایندکس، روش استفاده از آن، آموزش برنامه نویسی پایتون، آموزش فرانت اند، آموزش بک اند و غیره آشنا شوید.

نوشته نو ایندکس چیست؟ کاربرد نو ایندکس در سئو اولین بار در امیر رسولی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *