گوگل ادموب چیست؟ آیا به نحوه کسب درآمد از طریق تبلیغات ادموب آشنا هستید؟ گوگل را می‌ توان به عنوان واسطه‌ای دانست که تبلیغ کنندگان را می‌ تواند به نمایش دهندگان مناسب خودشان متصل کند، یعنی نمایش دهنده در این خصوص تنها کافی است که یک فضای مشخص جهت تبلیغات خود در اپلیکیشن‌ های مورد نظرش خودش در نظر گرفته و سپس ادامه کارها را به گوگل واگذار کند. این پلتفرم در واقع با بهره‌ گیری از برخی عوامل مهم از جمله اولویت و میزان تقاضای تبلیغ کننده، فرمت خلاقانه تبلیغاتی و غیره را به حداکثر ممکن خود ارتقا دهد. در این مقاله گوگل ادموب را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با گوگل ادموب

گوگل ادموب چیست؟

گوگل ادموب یا همان تبلیغات ادموب را می‌ توان از روش‌ های بسیار خوبی دانست که به بسیاری از توسعه دهندگان در برنامه‌ های موبایل و تلفن همراه چنین امکانی را خواهد داد تا بتوانند به سادگی از چنین راهی به درآمدزایی برسند.

این پلتفرم معمولاً با بهره گرفتن از برخی عوامل از جمله اولویت تقاضای تبلیغ کننده و میزان این تقاضا، فناوری پیشرفته جهت کسب درآمد به وسیله اپلیکیشن‌ ها و فرمت خلاقانه تبلیغاتی و غیره را به حداکثر مقدار خود ارتقا دهد. نمایش دادن تبلیغات در این نوع از پلتفرم چنین امکانی را برای سازندگان برنامه‌ ها فراهم می‌ کند تا در عین توسعه دادن اپلیکیشن‌ ها با تمرکز بر ایجاد آنها بتوانند به منابع پایداری برای درآمدزایی دسترسی داشته و در این زمینه کسب و کار مورد نظرشان را رونق ببخشند.

از سوی دیگر صاحبان بسیاری از مشاغل نیز به صورت گزیده‌تر و با طیف گسترده‌تری به مخاطبان خود دسترسی پیدا می‌کنند و در عین حال نیز کاربران همزمان با استفاده از اپلیکیشن به صورت کاملاً رایگان می توانند خدمات و محصولات مختلف شان را به آسانی پیدا کنند. پس می‌توان گفت بهره‌برداری از کلیه امکانات گوگل ادموب برای تمامی کاربران، تبلیغ کنندگان و توسعه دهندگان امری لذت بخش و مفید می‌ باشد.

همچنین بخوانید | آموزش جامع طراحی سایت

نحوه عملکرد گوگل ادموب

نحوه عملکرد و کار گوگل ادموب به این صورت است که ابتدا تبلیغ دهنده، تبلیغ مورد نظرش را طراحی کرده تا در اپلیکیشن‌ های مختلف به مخاطبان هدفش نمایش داده شوند، یعنی در این حالت گوگل تبلیغ مطرح شده را با برخی از معیارهایی که نمایش دهندگان از پیش تعیین کرده‌اند با دقت مطابقت داده و در مرحله آخر نیز آن را در فضایی برای کاربر به نمایش می‌گذارد که نمایش دهنده آن را از پیش تعیین کرده است.

به بیانی گوگل در این زمینه با تبلیغ کننده همکاری می‌کند که جهت نمایش دادن تبلیغات مختلف مرتبط با خصوصیات و ویژگی‌های کاربر نمایش دهنده هزینه کند، درصدی از مبالغ تبلیغ کنندگان نیز به نمایش دهنده تعلق می‌گیرد تا به این طریق درآمدزایی داشته باشد. در واقع گوگل ادموب به عنوان یک واسطه عمل می‌کند که تبلیغ کنندگان را به آسانی به نمایش دهندگان متناسب خودشان متصل خواهد کرد، یعنی نمایش دهنده در این حالت کافی است که یک فضای مشخص و معینی جهت تبلیغات در اپلیکیشن‌های مورد نظر خودش را در نظر گرفته و ادامه کارها در این خصوص را به گوگل بسپارد. در این حالت گوگل فضای لازم را در اختیار تبلیغ کننده قرار می‌دهد و پول را نیز به دست نمایش دهندگان می‌سپارد.

بنابراین توسعه دهنده اپلیکیشن در ابتدا باید بتواند حساب کاربری ادموب را برای خودش ایجاد کند و سپس اطلاعات مختلف از جمله نوع اپلیکیشن، نام کاربری، اندروید یا ios بودن و جایگاه نمایش در داخل گوگل را ارائه دهد. گوگل پس از بررسی کردن کیت توسعه نرم‌افزار اختیارات و اطلاعات لازم را در اختیار آنها خواهد گذاشت تا به این ترتیب بتوانند درآمدزایی خودشان را از طریق ادموب گوگل آغاز کنند. یعنی این کیت به آنها اجازه خواهد داد تا اطلاعات مفیدی در خصوص نوع دستگاه کاربران محل زندگی آنها را جمع آوری کند.

ورود چنین اطلاعاتی موجب می‌شود که محصول یا خدمات مورد نظر به کاربرانی نمایش داده شود که به آن دسترسی یا نیاز دارند. احتمالاً بارها با نمایش تعدادی از کسب و کارهای معروف ایرانی در داخل اپلیکیشن‌های خارجی روبرو شده باشید که این همان کاری محسوب می‌شود که گوگل ادموب آن را انجام می‌دهد، تا به این ترتیب هر دو طرف ماجرا بتوانند به اهداف خودشان نزدیک شوند. از طرفی نیز گوگل ادموب سعی می‌کند تقاضا جهت جایگاه‌های نمایش را با استفاده از برخی منابع از جمله گوگل ادز به خوبی افزایش دهد، یعنی اهداف گوگل این است که برای هر هزار بازدید بالاترین نرخ را به دست نمایش دهنده برساند.

نحوه عملکرد گوگل ادموب

نحوه عملکرد تبلیغات ادموب

اگر این سوال برای تان پیش آمد که آیا امکان کسب درآمد از طریق ادموب یا اپلیکیشن اندروید وجود دارد یا خیر، پاسخ ما در این خصوص مثبت است، چون ادموب زمینه کسب درآمد با اپلیکیشنو گوشی‌ های سیستم عامل ios و اندروید را فراهم کرده است، یعنی کاملاً متناسب مشاغلی می‌باشد که با اهداف قرار دادن کلیه کاربران به آپ ها تمایل دارند و در این زمینه محصولات و خدمات مختلف شان را به آنها عرضه می‌ کنند. جهت انجام دادن این کار نیز تنها کافی است که برنامه‌های ایجاد شده در فضاهای مناسبی برای تبلیغات را در نظر بگیرید و با سیاست گذاری‌های مناسب و ممکن بتوانید اپلیکیشن‌های خودتان را به نحوی احسن ارائه دهید با انجام دادن چنین کاری خواهید دید که مشاغل زیادی با نمایش دادن آگهی‌های خودشان به این شیوه رقابت می‌کنند.

در واقع انجام دادن تبلیغات مختلف با روش‌های مناسب جهت افزایش دادن نرخ دیده شدن و همچنین افزایش یافتن درآمدزایی تاثیر بسزایی خواهد داشت. گوگل به عنوان یک شبکه تبلیغاتی بزرگ و گسترده با میلیون‌ ها نوع شغل و کسب و کار جهانی ارتباط مستقیم دارد و بستر بسیار مناسبی را نیز جهت برقرار کردن ارتباط با کلیه مخاطبان هدف ایجاد می‌کند.

همچنین بخوانید | کپی رایتر کیست

فرمت‌ های تبلیغاتی با گوگل ادموب

ارائه دادن محتواهای تبلیغاتی متناسب با نیاز کاربران و با کیفیت بالا در زمان درست و هم چنین مخاطب قرار دادن افراد مناسب علاوه بر آنکه موجب افزایش درآمدزایی می‌ شود، جهت بهبود یافتن تجربی کاربری نیز تاثیرگذار خواهد بود. در واقع تبلیغات با استفاده از فرمت‌ های گوناگونی میسر است که از جمله آن ها می‌ توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • تبلیغات جایزه‌ دار

این نوع از تبلیغات به کاربران مناسب امکان می‌ دهد تا در قبال دریافت پاداش با آگاهی‌ های اعلام شده تعامل پیدا کرده و آن ها را ببیند.

  • تبلیغات همسان

تبلیغات همسان به طور کاملاً طبیعی در محتواهای برنامه جای گذاری می‌ شوند، به طوری که با کمترین ایجاد مزاحمت و کمترین مداخله نظر کاربران را به خود جذب بخواهند کرد.

  • تبلیغات بنری

این شیوه از تبلیغات فضای مناسب در قسمت بالا یا پایین صفحات در اختیار شما قرار می‌ دهد تا با کمترین مزاحمت و مداخله برای کاربران بنرهای تبلیغاتی را به نمایش در بیاورید.

  • تبلیغات بینابینی

این نوع از تبلیغات به وسیله نمایش دادن ایستا و یا آگهی‌ های ویدیویی در بازی زمانی مشخص شده به طور کاملاً طبیعی و به حالت فول اسکرین می‌ توانند بدون هیچ گونه اختلالی در تجربه کاربری جهت افزایش دادن تعامل آن ها با برند مورد نظر کمک کند.

همچنین بخوانید | آموزش بک اند سایت

مزیت‌ های گوگل ادموب

گفتیم که پلتفرم گوگل ادموب می تواند فرمت‌ های گوناگونی را در فضاهای مناسب در اختیار شما قرار دارد تا به این ترتیب بتوانید نرخ بازدید را برای مشاغل خود افزایش دهید. به این ترتیب یک مشارکت و تعامل بین اپلیکیشن با کاربران به وجود می‌ آید، اما عمده‌ ترین مزیت‌ های گوگل ادموب موارد زیر هستند:

امکان بهره‌ برداری مناسب از درآمد شغلی به دلیل ارائه دادن آگهی در شبکه‌ های مختلف تبلیغاتی گوگل

ایجاد کردن فضای رقابتی

امکان کسب درآمد بسیار خوب

امکان بهره‌ برداری کردن از انواع شبکه‌ های تبلیغاتی چندگانه

تنظیم و بهینه سازی مدیریت

امکان ارائه دادن پیشنهادات سازنده جهت کسب بالاترین سی پی‌ ام به ازای هر ایمپرشن

ارائه دادن فرمت‌ های تبلیغاتی خلاقانه

بهبود یافتن تجربه کاربری

بهبود یافتن نرخ رضایت کاربر

امکان اتخاذ برخی از سیاست‌ های قوی در تبلیغات کنترل ناشران

به دست آوردن بازخوردهای خوب و جامع و هم چنین کمک کردن به مدیریت انواع مختلف تبلیغات به نمایش درآمده جهت افزایش ایمنی برند

ارائه دادن بستری هوشمند و یکپارچه

ارائه دادن گزارش‌ های سودمند جهت آشنایی بیش تر با شیوه تعامل کاربران و هم چنین بهینه‌ سازی چرخه حیات در آنها

به بیان دیگر جهت افزایش دادن درآمد در کسب و کار خودتان حتماً شما باید بتوانید از فرصت‌ های مختلفی از جمله تبلیغات نصب اپلیکیشن جهت جذب بیش تر کاربران استفاده کنید.

تعرفه تبلیغات ادموب نیز معمولا از طرف ناشران انجام می‌ شود که به جای هر یک کلیک یک دلار خواهد بود. درآمد حاصل از این شیوه نیز در حساب کاربری فرد تبلیغ کننده ذخیره می‌ شود و پس از آنکه به یک حد نصاب برسد، به وی پرداخت می شود. از طرفی نرخ کاربران اپلیکیشن‌ ها و هم چنین بالا بودن تعامل آنها با برنامه می تواند جهت افزایش درآمد از شیوه تبلیغات ادموب تاثیرگذار باشد.

از طرف دیگر ایجاد کردن سیاست‌ های مناسب و هم چنین بسیار کاربردی به صاحبان مشاغل و توسعه دهندگان کمک خواهد کرد تا بتوانند به نحو ممکن از انجام تبلیغات به این شیوه بهره‌ مند شوند که یک شیوه بسیار رایج کارآمد و به روز می‌ باشد که توانسته است برتری خودش را در مقایسه با برخی از شیوه‌ های سنتی به اثبات برساند.

نوشته گوگل ادموب چیست؟ اولین بار در مجله وبیترن. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *