چگونه می‌ توان حجم آپلود در وردپرس را افزایش داد؟ از مباحث قابل بحث در آموزش برنامه نویسی وب افزایش حجم آپلود در وردپرس می‌ باشد. گاهی ما در وردپرس به آپلود فایل‌ هایی نیاز داریم که دارای حجم بالایی هستند، این حجم در هاستینگ‌ های مختلف کاملاً با یک دیگر متفاوت است، مثلاً گاهی یک هاستینگ ممکن است حجم آپلود را دو مگاوات و در دیگری ۲۰ مگابایت تشخیص دهد که تمامی این موارد بستگی به مدیر سرور دارد. اما راه‌ های افزایش دادن حجم آپلود در وردپرس متفاوت هستند. در این مقاله موضوع افزایش حجم آپلود در وردپرس را بررسی می‌ کنیم.

افزایش حجم آپلود از طریق htaccess

افزایش حجم آپلود در وردپرس

اگر قصد داشته باشید در محیط وردپرس بدون هیچ گونه محدودیتی فایل‌ های خودتان را آپلود کنید، شیوه‌ های زیادی پیش روی شما است، اما یکی از بهترین روش‌ ها این است که این کار افزایش حجم آپلود را طبق مراحل زیر انجام دهید. به این ترتیب در کوتاه‌ ترین زمان خواهید توانست این کار را انجام دهید. بسیاری از کاربران در سیستم وردپرس بارها با چنین مشکلی مواجه شده‌ اند:

  1. ارتقا حجم آپلود با افزونه

یکی از راه‌ های افزایش دادن حجم آپلود استفاده از افزونه است که در آموزش طراحی سایت نیز با این موضوع آشنا خواهید شد. برای این کار ابتدا باید افزونه مورد نظر خود یعنی Increase Maximum Upload File Size را نصب کنید. با استفاده از چنین افزونه‌ ای به راحتی می‌ توانید حجم فایل‌ های مورد نظر خودتان را افزایش دهید.

پس از آن که افزونه را نصب کردید، Increase Maximum Upload File Size به انتهای منوی شما در سمت راست اضافه خواهد شد که می توانید با کلیک کردن بر روی این افزونه و سپس انتخاب کردن تنظیمات آن حجم فایل مورد نظر خودتان را مشخص کنید. بهتر است حجم خودتان را بر روی آخرین مقدار قرار دهید و سپس آن را ذخیره کنید. به همین آسانی حجم آپلود در وردپرس افزایش پیدا کرده است.

همچنین بخوانید | دوره اینترنت ثروت ساز

  1. ارتقا حجم آپلود از طریق ini

یکی دیگر از روش‌ ها جهت افزایش دادن حجم آپلود در وردپرس php.ini می‌ باشد. یعنی شما این اختیار را دارید که با مدیر سرور خودتان تماس گرفته و مقدار حجم مورد نظر خودتان را در فایل php.ini ارتقا دهید. و به این آسانی می‌ توانید فایل‌ های با حجم‌ های بسیار بالا را در داخل وردپرس آپلود کنید.

هر دو نوعی این روش‌ ها برای افزایش حجم آپلود در وردپرس استفاده می‌ شوند، اما شیوه دوم هنگامی کاربرد دارد که مدیر سرور راضی به افزایش دادن حجم آپلود نباشد. البته اگر نتوانید فایل مورد نظر را ویرایش کنید،می توانید از مدیر هاست درخواست کنید این کار را برای شما انجام دهد.

افزایش حجم آپلود در وردپرس

  1. افزایش حجم آپلود از طریق htaccess

برای این کار ابتدا باید فایل htaccess را باز کنید. اگر این فایل را در سایت خود ندارید، کدهای مختلفی وجود دارند که با انتخاب کردن این کدها و قرار دادن آن ها در انتهای htaccess می توانید آن را به سایت خود اضافه کنید. احتمال دارد که دو شیوه اول روش‌ های کارساز و مناسب برای شما نباشند، برای همین به سراغ روش htaccess خواهید رفت.

همچنین بخوانید | آموزش طراحی سایت حرفه ای

  1. افزایش حجم آپلود از طریق توابع

شیوه دیگری که با استفاده از آن می‌ توانید حجم آپلود در وردپرس را ارتقا دهید، این است که در فایل فانکشن قالب سایت کدهای مختلفی که برای توابع وردپرس تعریف شده‌ اند را قرار دهید. به این ترتیب به آسانی حجم آپلود افزایش خواهد یافت.

نکته مهم در این خصوص این است که اگر از وردپرس شبکه استفاده کرده‌ اید. این امکان را به شما خواهد داد که با استفاده از پنل مدیریتی افزایش حجم را انجام دهید. البته در این حالت نیز شما نمی‌ توانید بیش تر از حد مشخص شده حجم را برای آپلود انتخاب کنید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله آموزش ارتقا حجم آپلود در وردپرس را بررسی کردیم. این موضوع یکی از موضوعات بسیار مهم است که در هنگام اموزش جامع طراحی سایت نیز به آن پرداخته می‌ شود. شیوه‌ذهای مختلفی جهت ارتقا حجم آپلود در وردپرس وجود دارند که چند نمونه از این روش‌ های متفاوت را در این مقاله توضیح دادیم. جهت اطلاعات بیش تر از روش‌ های افزایش حجم آپلود در وردپرس به سایت webitern مراجعه کنید.

نوشته افزایش حجم آپلود در وردپرس اولین بار در مجله وبیترن. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *