بهترین فونت‌ های فارسی و انگلیسی کدامند؟ آیا با انواع فونت‌ ها آشنایی دارید؟ در آموزش طراحی سایت از جمله موضوعاتی که آموزش داده می‌ شود انواع فونت‌ های فارسی و انگلیسی و زمان مناسب استفاده از آنها می‌ باشد. فونت‌ های فارسی و انگلیسی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و شما در دنیای رایانه‌ ها می‌ توانید انواع مختلف آنها را ببینید، اما به طور معمول برخی از این فونت‌ ها کاربردهای بیشتری دارند و به عنوان بهترین فونت‌ ها شناخته می‌ شوند.

در آموزش برنامه‌ ریزی وب نیز شما گاهی اوقات نیازمند به استفاده از فونت‌ های خاصی می‌ شوید که دارای ویژگی‌ های قابل توجهی هستند. در این مقاله بهترین فونت‌ های فارسی و انگلیسی را معرفی می‌ کنیم.

فونت‌ های فارسی و انگلیسی

آشنایی با بهترین فونت‌ های فارسی و انگلیسی

برای اینکه با بهترین و پرکاربردترین فونت‌ های فارسی و انگلیسی آشنا شوید، چند نمونه از آنها را معرفی می‌ کنیم:

  • انواع فونت‌ های فارسی

از بهترین فونت‌ های فارسی که استفاده بیشتری در مقایسه با دیگر فونت‌ ها دارند، موارد زیر هستند:

  1. فونت اینسس

این فونت بسیار استاندارد است و در بیشتر سایت‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به همین دلیل در آموزش جامع طراحی سایت این فونت به طور کامل معرفی می‌ شود که علاوه بر سایت‌ها در تاین فونت اپلیکیشن‌ها نیز کاربرد دارد، چون دارای خوانایی خوبی می‌باشد و هرگز چشم کاربر را اذیت نخواهد کرد.

همچنین بخوانید | پکیج جامع آموزش Back-End Star

انواع فونت‌ های فارسی

  1. فونت اردیبهشت

اردیبهشت نیز یک فونت خوانا می‌باشد که حس شابلون را در متون و محتواها به کاربر القا می‌کند. از این فونت معمولاً جهت متن‌های خبری استفاده می‌کنند.

  1. فونت تیتر

فونت تیتر دارای وزن بالایی می‌باشد و معمولاً نیز در تیترها استفاده می‌شود. البته در سایر متون نیز می‌توان از آن استفاده کرد، چون حس نرمی بسیار خوبی را برای کاربر القا می‌کند، اما در انتهای حروف دارای بریدگی می‌باشد که موجب می‌شود حالت نرمی آن خنثی شود و در نهایت نیز کاربر احساس خستگی کند.

  1. فونت افسانه

این فونت بیشتر حالت فانتزی دارد و برای متون دانشگاهی و علمی پیشنهاد نمی‌شود. البته می‌توان برای برخی از طرح‌های گرافیکی که کاملاً متناسب با موضوع مورد نظر باشد، از آن استفاده کرد. علاوه بر آن سایت‌هایی که دارای موضوعات سرگرم کننده می‌باشند معمولاً از این فونت استفاده می‌کنند. در آموزش برنامه نویسی مانند آموزش برنامه‌ریزی پایتون نیز به فونت افسانه اشاره می‌شود.

همچنین بخوانید | پکیج جامع آموزش Front Star

انواع فونت‌ های انگلیسی

انواع فونت‌ های انگلیسی

فونت‌های انگلیسی نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند که برخی از رایج‌ترین این فونت ها عبارتند از:

  1. فونت RBNo2

این فونت جزو ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین فونت‌های انگلیسی می‌باشد که الهام گرفته از قلم‌های صنعتی قرن نوزدهم است و از آن برای متون رسمی و جدی استفاده می‌شود.

  1. فونت Chunk Five

این فونت تو پر می‌باشد و بیشتر برای آنکه نظر کاربر جلب شود استفاده می‌شود و الهام گرفته از امریکای لاتین می‌باشد.

  1. فونت Abraham Lincoln

استفاده از این فونت موجب می‌شود کلمات کشیده‌تر نشان داده شود. یک فونت بسیار بلند و رسمی می‌باشد که برای فیلم‌های شرکتی استفاده زیادی دارد و یک حس رسمی بودن را به کاربران خود القا می کند.

  1. فونت Nexa

این فونت جز فونت‌های قابل توجه و پر زرق و برق در انگلیسی می‌باشد که معمولاً جهت جلب توجه کاربر در موارد خاص مانند تبلیغات کاربرد زیادی دارد.

  1. فونت Grand Hotel

فونت Grand Hotel یک فونت فانتزی است و در طرح‌های گرافیکی به کار برده می‌شود و در برخی پروژه‌های ویژه موشن گرافیک مناسب است.

همچنین بخوانید | آموزش جامع طراحی سایت

آشنایی با بهترین فونت‌ های فارسی و انگلیسی

البته بهترین فونت‌های فارسی و انگلیسی تنها محدود به موارد ذکر شده در بالا نیستند و طی آموزش طراحی سایت با انبوه فونت‌ ها مواجه می‌ شوید که برای موارد مختلفی مانند استفاده در گوشی‌ های اندروید، استفاده در برنامه اینستاگرام، استفاده در سیستم‌ های کامپیوتری و غیره طراحی شده‌اند و هر کدام دارای ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری منحصر به فردی می‌باشند. با کمی دقت و توجه متوجه خواهید شد که این فونت‌ها چه تاثیری در جلب توجه کاربر و استقبال آنان در متن‌های نگاشته شده دارد.

جمع‌ بندی

در این مقاله بهترین فونت‌های فارسی و انگلیسی را بررسی کردیم. موضوعی که در آموزش جامع طراحی سایت نیز به آن پرداخته می‌شود، معرفی فونت‌های مختلف است که هر کدام کاربردهای ویژه‌ای دارد و ظاهر آنها با دیگر فونت‌ها کاملاً متفاوت است. در سایت webitern.com بیشتر با انواع و بهترین فونت‌ های فارسی و انگلیسی آشنا شوید.

نوشته بهترین فونت‌ های فارسی و انگلیسی اولین بار در مجله وبیترن. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *