افزایش سرعت سایت چگونه امکان‌ پذیر است؟ سرعت سایت ارتباط مستقیمی با سئو دارد. البته نمی‌ توان گفت که تنها مزیت بالا بردن سرعت وب همین مورد است، چون علاوه بر آن سایت می‌ تواند معمولی شما را به یک سایت ایده آل و کاربر پسند تبدیل کند که کاربر در اولین برخورد به علت سرعت خوب، آن را برای دفعات بعدی نیز انتخاب کند.

موضوع افزایش دادن سرعت سایت همواره در آموزش طراحی سایت به کاربران آموزش داده می‌ شود، چون از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این مقاله نیز افزایش سرعت سایت را بررسی می‌ کنیم.

افزایش سرعت سایت

آشنایی با افزایش سرعت سایت

جهت افزایش دادن سرعت سایت همواره راه‌ های متعدد پیشنهاد می‌ شود که هر کدام به نوبه خود می‌ توانند تاثیر بسزایی را در این موضوع داشته باشند. سرعت سایت در واقع همان مدت زمانی است که وب سایت شما باید بتواند به صورت کامل و دقیق در جستجوی مرور گوگل به مخاطبان و کاربران نمایش داده شود، چون با افزایش یافتن تکنولوژی قطعاً توقع انسان‌ ها نیز از دنیای مجازی و وب سایت‌ ها افزایش پیدا کرده است. به طوری که همواره کاربران به دنبال سایت‌ هایی هستند که در مدت زمان اندکی لود شده شوند.

موضوع افزایش یافتن سرعت سایت نیز به لطف پیشرفت تکنولوژی توانسته است به روز شده و مدیران وب سایت‌ ها با ترفندهای ویژه این کار را انجام دهند. از دلایل مهمی که افزایش و بهبود سرعت سایت دارد، موارد زیر هستند:

  1. افزایش رضایت کاربران

شاید بتوان به جرات ‌مهم ترین و اصلی‌ ترین دلیل افزایش یافتن سرعت سایت‌ ها را بالا بردن رضایت کاربرانی دانست که در تعامل با سایت هستند و در صورت افزایش یافتن سرعت رابطه کاربری خوبی را با وب سایت ما ایجاد می‌ کنند.

  1. بهبود رنگینک سایت

گوگل از سال ۲۰۱۰ افزایش یافتن سرعت را یکی از فاکتورها جهت رتبه‌ بندی خود اعلام کرده است. به این ترتیب افزایش پیدا کردن سرعت لود شدن مطالب در یک سایت می‌ تواند رتبه شما در گوگل را ارتقا دهد.

  1. کاهش یافتن نرخ بانس ریت

با وجودی که پیش تر توسط گوگل اعلام شده است که نرخ بانس ریت هیچ تاثیری جهت رتبه‌ بندی ندارد، اما به هر حال سئو کارهای بسیار زیادی بانس ریت را به عنوان یک فاکتور غیر مستقیم رتبه‌ بندی سایت به وسیله گوگل می‌ دانند.

همچنین بخوانید | آموزش جامع طراحی سایت

راهنمای جامع افزایش سرعت سایت

پارامترهای مهم جهت افزایش دادن سرعت سایت

فاکتورهای مهمی جهت ارزیابی کردن سرعت سایت‌ ها معرفی می‌ شوند که سه نمونه از مهم‌ ترین این فاکتورها عبارتند از:

  • مدت زمان رسیدن به نخستین بایت

بایت به مدت زمان بارگذاری نخستین بار معلومات و اطلاعات صفحه شما می‌ پردازد و نشان دهنده سرعت بارگذاری در وب سایت شما است. زمان رسیدن به تعامل این پارامتر و فاکتور مهم به مدت زمانی اشاره دارد که در داخل یک صفحه نشانه‌ ها و المان‌ های تعاملی بارگذاری می‌ شوند. با توجه به چنین فاکتوری میزان کندی وب سایت از نظر عملکرد و کارکرد کدهای مختلفی مانند کد جاوا اسکریپت بررسی خواهد شد.

  • زمان محتوای بصری سایت

مدت زمانی که معمولاً طول می‌ کشد که نخستین عنصر بصری در وب سایت شما بارگذاری شده و در نهایت نمایش داده شود، زمان محتوای بصری سایت می‌ گویند. این عناصر می‌ توانند شامل متن، تصویر و یا دیگر فایل‌ ها در وب سایت باشد.

دو پارامتر و فاکتور مهم دیگر جهت بررسی کردن وضعیت سرعت سایت CLS و LCP هستند که به ترتیب هر کدام نمایانگر جابجایی ناگهانی در هنگام لود شدن سایت و مدت زمان بارگذاری کردن محتواهای بزرگ صفحه می‌ باشند. یعنی اتفاقات ممکن است در داخل یک صفحه از وب سایت رخ دهد.

راه‌ هایی که برای بالا بردن سرعت سایت پیشنهاد می‌ شوند متنوع هستند که از مهم‌ ترین آنها می‌ توان گزینه‌ های زیر را نام برد:

  • استفاده کردن از قالب بهینه
  • استفاده کردن از افزون کش
  • استفاده کردن از Prefetch در دامنه‌ هایی که کاربرها بیشتر استفاده می‌ کنند.
  • بهینه سازی پایگاه داده وردپرس
  • فعال کردن رونوشت‌های سایت
  • پاک کردن رونوشت‌های قدیمی از داخل پایگاه داده‌ها

نتیجه‌ گیری

در این مقاله ارتقا سرعت سایت و تاثیر افزایش سرعت وب سایت‌ها در رتبه‌بندی گوگل و راه‌های مختلف جهت افزایش دادن سرعت را بررسی کردیم. در سایت webitern اطلاعات بیشتر در خصوص ارتقا سرعت سایت، راهکارهای پیشنهاد شده و غیره را به دست بیاورید.

نوشته افزایش سرعت سایت اولین بار در مجله وبیترن. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *