کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتینگ در واقع نوشته‌ های تجاری می‌ باشد که در آنها از قدرت کلمات جهت تولید کردن متون تجاری بهره گرفته می‌ شود تا در نهایت این متون بتوانند با جذب کردن مخاطب، صاحبان سایت‌ ها را به اهداف خود نزدیک کنند. در آموزش جامع طراحی سایت شما با موضوع کپی رایتینگ آشنا خواهید شد، چون یکی از مراحل طراحی سایت آشنایی با کپی رایتینگ و نحوه استفاده صحیح از آن می‌ باشد. این موضوع حتی در آموزش برنامه نویسی های خاص مانند آموزش برنامه‌ نویسی پایتون اهمیت بسزایی دارد. در این مقاله کپی رایتینگ و نحوه استفاده از آن را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با کپی رایتینگ | کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ چیست؟اگر آموزش طراحی سایت را گذرانده باشید، قطعاً با موضوع کپی رایتینگ آشنایی کامل دارید یا حتی ممکن است بارها این عبارت را شنیده باشید. قطعاً برخی از جملات و متن‌ ها که به صورت تبلیغاتی در سایت‌ های مختلف درج می‌ شوند بیشترین تاثیر را بر روی ذهن ما خواهند داشت و به نوعی می‌ توانند تا مدتی ذهن ما را درگیر خود کنند. این جملات مفهوم کپی رایتینگ را القا می‌ کنند که معمولاً نیز از همان کلمات و جملات کوتاهی استفاده می‌شود که به طور روزمره از آنها استفاده می‌ کنیم. کپی رایتر نیز به شخصی گفته می‌ شود که در حوزه تبلیغ برنامه نویسی فعالیت دارد که البته باید به مهارت‌ های مختلف نویسندگی آشنا بوده و بتواند ساده نویسی، اختصاصی نویسی و عنوان نویسی را به طور کامل درک کند و به سه حوزه فعالیتی زیر تسلط کامل داشته باشد:

  1. شناخت مخاطب
  2. قدرت نویسندگی خوب و بالا
  3. کسب کردن اطلاعات لازم در حوزه‌ های مختلف

کاربردهای کپی رایتینگ

کاربرد کپی رایتینگ گسترده است و معمولاً در مباحثی مانند فروش و بازاریابی استفاده می شود. به بیان دیگر یک فرد به عنوان کپی رایتر وظیفه دارد، شعارهای تبلیغاتی را در راستای به فروش رساندن محصول مورد نظر به طرز صحیحی بنویسد. افرادی که کپی رایتینگ را انجام می‌ دهند بر این عقیده هستند که وظیفه اصلی آنها فروش می‌ باشد و نباید اجازه دهند به هیچ وجه شما از وظیفه و کار اصلی خودتان دور شوید. با این تفسیر می‌توان کاربرد اصلی کپی رایتینگ را جهت افزایش دادن فروش محصولات دانست که البته با توجه به هدف شرکت تولیدی رایتینگ نیز می‌ تواند اهدافی مانند افزایش وفاداری مشتریان و اعتمادسازی را به اجرا بگذارد.

همچنین بخوانید | دوره جامع آموزش طراحی سایت

کپی رایتینگ و کسب و کارهای مجازی

امروزه در دنیای مجازی شرکت‌ های بزرگی را می‌ بینید که جهت افزایش یافتن فروش و رونق کسب و کار خود اقدامات متفاوتی را انجام می‌ دهند و بسیاری از این شرکت‌ ها به این نتیجه رسیده‌اند که صرفاً کیفیت خدمات یا محصولات ارائه شده نمی‌ تواند فروش خوبی را برای آنها رقم بزند. به همین دلیل است که این شرکت‌ ها جهت فروش بیش تر محصولات خودشان به دنبال مباحث مختلفی مانند تبلیغات و بازاریابی می‌ روند تا از این طریق بتوانند کسب و کار خودشان را رونق بخشیده و فروش را افزایش دهند.

مثلاً شرکت اپل در سال ۲۰۱۹ به جهان اعلام کرد که ایرپادهای تولید شده این شرکت نیمی از ایرپادهای بیسیم دنیا را شامل می‌ شوند. این در حالی بود که طبق آمارهای اعلام شده هندزفری‌های دیگری نیز وجود داشتند که با ایرپادهای اپل هم قیمت بودند و حتی در برخی موارد کیفیت بالاتری نیز داشتند.

اما موضوع مهم برندینگ و بازاریابی خوب شرکت اپل بود که توانست موجب رونق فروش محصولات این شرکت شده و سود خوبی را عاید آن کند. این امر تنها با وجود یک کپی رایتینگ خوب و حرفه‌ ای امکان‌ پذیر بود که شرکت اپل با آن دست پیدا کرد.

البته کپی رایتینگ با بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ تفاوت زیادی دارد، چون بازاریابی محتوا دادن اطلاعات مخاطب به مشتری می‌ باشد اما کپی رایتینگ شیوه ای جهت جلب توجه مخاطب و صرفاً با هدف فروش محصول محسوب است.

همچنین بخوانید | پکیج آمورش بک اند

نتیجه‌ گیری

در این مقاله کپی رایتینگ، کاربرد و ویژگی‌ های آن را بررسی کردیم. در واقع کپی رایتینگ را می‌ توان استفاده جادویی از کلمات دانست که به معنای نوشتن تجاری می‌باشد و می‌ تواند تاثیر بسزایی در تبلیغ و برندینگ داشته باشد. در سایت webitern بیشتر با کپی رایتینگ، وظایف کپی رایتر، کاربردهای کپی رایتینگ و غیره آشنا شوید.

نوشته کپی رایتینگ چیست؟ اولین بار در مجله وبیترن. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *