آموزش نصب فونت رویه سایت: آیا با نصب فونت روی سایت آشنا هستید؟ چگونه می‌ توان فونت دلخواه و مورد نظر را بر روی وب سایت‌ ها نصب کرد؟ در آموزش طراحی سایت یکی از نکات مهم نصب کردن انواع فونت‌ ها بر روی سایت می‌ باشد.

به طور کلی فونت‌ هایی که برای وب سایت‌ ها نصب و راه‌ اندازی می‌ شوند را با نام وب فونت می‌ شناسیم. کلیه فونت‌ هایی که دارای فرمت ttf هستند را به راحتی می‌ توانیم به دیگر فرمت‌ ها تبدیل و بر روی سایت مورد نظر نصب کنیم. یعنی هیچ گونه محدودیتی برای این کار نداریم. در این مقاله نصب فونت روی سایت را بررسی می‌ کنیم.

آموزش نصب فونت رویه سایت

آشنایی با نصب فونت روی سایت

در آموزش جامع طراحی سایت یکی از نکات قابل آموزش نحوه نصب کردن فونت بر روی سایت می‌ باشد.‌ به این فونت‌ ها که قابلیت نصب و استفاده بر روی انواع وب سایت‌ ها را دارند، وب فونت گفته می‌ شود.

یعنی در آموزش طراحی سایت شما با این موضوع آشنا خواهید شد که هر فونت با فرمت ttf را می‌ توانید به راحتی تبدیل به فرمت‌ های دیگر کرده و آن را بر روی سایت مورد نظر خود نصب کنید.

البته برای آنکه بتوانیم از فونت دلخواه خودمان استفاده کنیم، باید چندین فرمت مختلف از آن داشته باشیم. فرمت‌ های رایجی که برای این کار مدنظر هستند، عبارتند از:

  1. فرمت Woff و Woff2

این دو فرمت بیش ترین و بهترین سازگاری و پشتیبانی را در انواع مرورگرها دارند. اگر قصد استفاده از هیچ گونه فرمتی را نداشته باشید، استفاده از این فرمت‌ ها ضروری است و باید آنها را بر روی سایت داشته باشید.

  1. فرمت Eot

این فرمت را تنها می‌ توانید بر روی مرورگر اکسپلور و یا IE داشته باشید.

  1. فرمت SVG

این فرودگاه پیش تر استفاده زیادی داشته است، اما در حال حاضر استفاده چندانی از آن نمی‌ شود و به نوعی می‌ توان گفت که از رده خارج شده است.

در آموزش برنامه نویسی وب شما یک مرحله با نام آموزش اضافه کردن انواع فونت‌ های فارسی آشنا خواهید شد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که تا وقتی شما فونت‌ های فارسی را به وب سایت خود اضافه نکنید، سایت ظاهر خوبی نخواهد داشت.

نحوه اضافه کردن فونت بر روی سایت

آموزش نصب فونت رویه سایت: برای اضافه کردن فونت مورد نظر به وب سایت مراحل زیر را با دقت پشت سر بگذارید:

  1. دانلود کردن فونت

در ابتدا باید یک مجموعه از فونت‌ های دلخواه را دانلود کنید که البته برای دانلود برخی ممکن است مجبور شوید مبلغی را پرداخت کنید.

  1. آپلود کردن فونت

در پروژه فونت‌ هایی که دانلود کرده‌ اید را باید از حالت فشرده خودش خارج کرده و آن ها را در داخل پوشه‌ ای قرار دهید که در مسیر پروژه قرار دارد.

  1. فراخوان کردن فونت در فایل css

در این حالت باید فونت‌ های خودتان را به پروژه مورد نظر اضافه کرده و سپس با کمک گرفتن از دستور @font-face می توانید فونت دلخواه را به سایت اضافه کنید.

برای اضافه کردن فونت تان به صفحه مورد نظر تنها کافی است که کد ارسال شده برای شما را استفاده کنید، سپس با کمک گرفتن از فونت فمیلی یک نام برای فونت خودتان انتخاب کنید تا همواره در طول پروژه بتوانید با همان نام فونت تان را استفاده کنید.

  1. استفاده کردن از فونت در صفحه

پس از آن که فونت را اضافه کردید، جهت استفاده کردن از فونت می‌ توانید تگ اصلی صفحه را به کمک یک انتخابگر انتخاب کرده و سپس در بخش فونت فمیلی نسبت به درج کردن فونت‌ های مدنظر خودتان اقدام کنید.

دقت داشته باشید در این حالت ابتدا باید اسم فونت مورد نظر و سپس اسم دو فونت دیگر را اضافه کنید. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که اگر فونت شما در داخل سایت لود نشده باشد، می‌ توانید از دو فونت دیگر استفاده کنید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نصب فونت بر روی سایت را بررسی کردیم. یکی از موضوعاتی که هنگام آموزش طراحی سایت با آن پرداخته می‌شود اضافه کردن فونت‌های مورد نظر بر روی وب سایت می‌باشد در سایت amirrasooli.ir بیشتر با نحوه نصب فونت روی سایت نکات مهم در خصوص آن آموزش برنامه نویسی وب آموزش بک اند و غیره بیشتر آشنا شوید.

نوشته آموزش نصب فونت رویه سایت اولین بار در امیر رسولی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *