توسعه اندروید با استفاده از پایتون

بسیاری از ما آرزوی توسعه برنامه های کاربردی را داریم. با این حال، بیشتر برنامه های در نظر گرفته شده، محدود به زبان برنامه نویسی جاوا می باشند. این یک واقعیت است که ما نمی توانیم همه چیز را در این دنیا بدانیم و خوب است که از وجود جایگزین برای کارها، آگاه باشیم. جایگزینی که در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم، زبان برنامه نویسی پایتون است که می توانیم به جای جاوا از آن استفاده کنیم. حال ممکن است شکی پیش بیاید – آیا می توان با کمک پایتون یک برنامه اندروید ساخت؟ پاسخ قطعی به این سوال این است: بله.

امکان توسعه اپلیکیشن مبتنی بر اندروید با استفاده از پایتون وجود دارد. علاوه بر این، این فناوری تنها به پایتون محدود نمی شود. در واقع، ما می توانیم برنامه های اندروید را به زبان های برنامه نویسی مختلف غیر از جاوا توسعه دهیم. یک واقعیت جالب این است که پایتون در اندروید بسیار ساده تر از جاوا است و از نظر پیچیدگی، عملکرد بسیار بهترین را ارائه می کند.

اکنون اجازه دهید آن را عمیقاً درک کنیم. نکته اصلی این است که ما می توانیم از زبان های برنامه نویسی مختلف برای توسعه برنامه اندروید استفاده کنیم. این زبان ها عبارتند از Java، Kotlin، C، C++، C#، Python، Lua، Corona، HTML5، JavaScript و برخی دیگر از زبان ها. علاوه بر این، درک و استفاده از این زبان ها آسان است. محیط های توسعه یکپارچه (IDE) مختلفی وجود دارد که می توانیم برای توسعه اندروید از آنها استفاده کنیم. IDE محیطی است که به برنامه نویسان اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی، را توسعه دهد.

در این آموزش با کمک زبان برنامه نویسی پایتون حقایق جالبی در مورد توسعه اندروید کشف خواهیم کرد. بنابراین، اجازه دهید با درک مختصر پایتون شروع کنیم.

زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی معروف شی گرا و سطح بالا است. پایتون توسط Guido van Rossum ساخته شد و در سال 1991 منتشر شد. این زبان ساده است و یادگیری و درک آن نسبت به زبان های برنامه نویسی دیگر آسان می باشد. پایتون می‌تواند روی ویندوز، لینوکس، MacOS، Raspberry Pi و دیگر سیستم ها کار کند. این زبان بر روی یک سیستم مفسر کار می کند، به این معنی که ما می توانیم به راحتی کد را به محض نوشتن آن، اجرا کنیم. پایتون یک زبان سریع است که نحو بسیار ساده‌ تری نسبت به هر زبان دیگری ارائه می‌کند.

زبان برنامه نویسی پایتون چیست

در صورتی که با زبان برنامه نویسی پایتون آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنید تا آموزش زبان برنامه نویسی پایتون را در سایت امیر رسولی بررسی کنید و اطلاعات کافی در مورد این زبان به دست آورید. ما در این آموزش به صورت کامل پایتون را بررسی کرده ایم و همچنین پروژه های مختلفی را انجام داده ایم تا یه آموزش پروژه محور را به دانشجویان ارائه کنیم.

برنامه اندروید با پایتون

از آنجایی که برنامه های اندرویدی قرار است بر روی سیستم عامل اندروید کار کنند و شروع به توسعه برنامه های اندرویدی با استفاده از پایتون کنند، ما به پلتفرم هایی نیاز داریم که اجازه دهند کدها را به طور کامل در پایتون بنویسیم. خوشبختانه، پلتفرم های مختلف به توسعه دهندگان امکان توسعه وب، توسعه اپلیکیشن، تجزیه و تحلیل و محاسبه داده های علمی و عددی و توسعه نرم افزار را می دهند.

برخی از پلتفرم های مورد استفاده برای توسعه اندروید با استفاده از پایتون به شرح زیر است:

QPython

QPython یک موتور اسکریپت است که پایتون را در دستگاه های اندرویدی اجرا می کند. این شامل مفسر پایتون، کنسول، ویرایشگر و کتابخانه SL4A برای توسعه اندروید است. این سیستم به دستگاه اندرویدی اجازه می دهد تا اسکریپت ها و پروژه های مبتنی بر پایتون را اجرا کند.

PySide

Pyside یک کتابخانه پایتون است که به برنامه نویسان اجازه می دهد تا رابط های کاربری گرافیکی بین پلتفرمی (GUI) ایجاد کنند. این یک سیستم مبتنی بر پایتون است که به چارچوب QT متصل می شود. کتابخانه QT یکی از قدرتمندترین کتابخانه های رابط کاربری گرافیکی به شمار می رود. این فریم ورک توسط دیجیا و پروژه QT توسعه یافته است. در صورتی که قصد آشنایی با محبوب ترین کتابخانه های پایتون را دارید، می توانید این مقاله از سایت امیر رسولی را مطالعه کنید.

pyside

PyMob

PyMob یک کتابخانه نرم‌ افزار منبع باز است که برای ارزیابی پارامترهای تحرک اتمی برای پایگاه‌های داده جنبشی نوع CALPHAD با کمک داده‌های خام، که ضرایب انتشار ردیاب تجربی هستند، استفاده می‌شود. این نرم افزار از یک روش ارزیابی کاملاً خودکار تشکیل شده است.

Pyqtdeploy

Pyqtdeploy ابزاری است که امکان استقرار برنامه های PyQt نوشته شده با Python نسخه 3.5 یا بالاتر را در ارتباط با سایر ابزارهای ارائه شده با QT فراهم می کند. از استقرار در سیستم عامل های دسکتاپ (مانند لینوکس، ویندوز و MacOS) و سیستم عامل های تلفن همراه (مانند Android و iOS) پشتیبانی می کند.

کیوی (Kivy)

Kivy یک فریم ورک رایگان و منبع باز پایتون است که برای توسعه برنامه های کاربردی تلفن همراه و سایر نرم افزارهای کاربردی چند لمسی با استفاده از یک رابط کاربری طبیعی استفاده می شود. تحت شرایط مجوز MIT توزیع شده است و می تواند روی Android، iOS، Linux، MacOS و Windows کار کند.

به غیر از موارد فوق، برخی ابزارهای دیگر از توسعه دهندگان در نوشتن کد هایی که می توانند روی سیستم عامل اندروید کار کنند، پشتیبانی می کنند. همه این پلتفرم ها یک کد منبع بومی برای پلتفرم های پشتیبانی شده خود تولید می کنند. کد بومی که تولید می شود مشابه یک اسکریپت دست نویس است و می توان آن را به راحتی با استفاده از کامپایلرهای بومی بهینه کرد. به صورت کلی برای برنامه نویسی اندروید با پایتون روش های مختلفی وجود دارد که برخی از این فریم ورک ها، می توانند به شما در تسریع فرایند، کمک کنند.

مشکلات توسعه برنامه های اندروید با استفاده از پایتون

مشکلات توسعه برنامه های اندروید با استفاده از پایتون

همانطور که گوگل اعلام کرد، همه ما می دانیم که جاوا زبان برنامه نویسی رسمی اندروید است. جاوا برای اندروید مانند استاندارد اندروید می باشد و زبان های دیگری که ما استفاده می کنیم ممکن است به اندازه جاوا خوب نباشند. اگرچه توسعه اندروید با استفاده از پایتون امکان پذیر است، اما به اندازه توسعه برنامه های اندروید با استفاده از جاوا کارآمد نخواهد بود.

برخی از مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود به شرح زیر است:

  1. این چارچوب‌ها ممکن است از همه ویژگی‌ های سیستم عامل اندروید پشتیبانی نکنند.
  2. ما نمی توانیم همیشه از ابزار خود استفاده کنیم.
  3. این کدها ممکن است خیلی سریع اجرا نشوند زیرا در ابتدا کدهای بومی را تولید می کنند که سپس با کمک کامپایلرهای بومی بهینه می شوند.
  4. گاهی اوقات گرافیک های سطح بالا ممکن است پشتیبانی نشوند و گاهی اوقات پشتیبانی گرافیکی دو بعدی و سه بعدی نیز وجود ندارد.

جمع بندی

با بررسی های انجام گرفته، متوجه میشویم که توسعه برنامه های اندروید با استفاده از پایتون امکانپذیر است. با اینکه شما می توانید کد نویسی برنامه های اندرویدی را در زبان برنامه نویسی پایتون انجام دهید، اما برخی از محدودیت ها ممکن است برای برنامه شما به وجود بیاید.

با توجه به اینکه جاوا، زبان رسمی برای توسعه نرم افزار های اندروید است، پیشنهاد می شود تا از این زبان برنامه نویسی برای ساخت و توسعه برنامه های اندروید استفاده کنید، اما در صورتی که شما یک توسعه دهنده پایتون هستید، می توانید این کار را با پایتون انجام دهید.

نوشته برنامه نویسی اندروید با پایتون اولین بار در استادیار. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *